Anna-Maria Saar “Ehte- ja elulood” / 29.06.–23.07.2017 / Väike saal

(Scroll down for English)
Anna-Maria Saar on nii väga raskete kui äärmiselt efemeersete materjalidega tegelev ehtekunstnik, kelle jaoks on olulised hetked, mida ehted sümboliseerivad, ning lood, mida nad oma kohalolus jutustavad. Varasematele vahenditele nagu kuivanud merikapsas ja üksikud juuksekarvad on antud näitusel lisandunud õietolm ja armid. Ruumis sisalduv õhulisus ja kõhklev kahevahelolek tekitavad olukorra, kus terve näitus mõjub kunstniku autoportreena.

Hollandi kunstiloolane Liesbeth den Basten on varasemalt öelnud: „Anna-Maria Saar ühendab töödes kehal kantava ehte ja fotograafia. Tema tööd kirjeldavad isikliku elu kogemusi ja inimsuhteid üldiselt.” Taolistest mõtetest lähtuvalt võib väita, et Anna-Maria jaoks on kõige suuremaks ehteks inimene ise.
Anna-Maria lisab: „Mu elus on väljavalgustuvad hetked, ehedad inimesed, teinekord teravad. Mõni jätab armi, mõni jääb meelde ja mõjutama. Vahel jään kinni nii nendesse, kui kohtadesse, kus viibin. Erilised hetked võivad kesta igaviku. On fookus, on suunatud valgus, on vaakumis heli või valitud muusika.”

Anna-Maria Saar (snd 1988) on 2011. aastal omandanud Eesti Kunstiakadeemiast ehte- ja sepakunsti bakalaureuse. Ta on osalenud grupinäitustel Eestis, Soomes ja Iisraelis ning kutsuti erinevates riikides rännanud Põhjamaade ehtekunstinäitusele „From the Coolest Corner. Nordic Jewellery”. Tema varasemad isikunäitused toimusid 2014. aastal Amsterdamis ja 2016. aastal Tallinnas. Tartus osales ta viimati mullusel linnaruumifestivalil UIT teosega „Mälukaart”.


Avalik ülesvõte

Tartu Kunstimaja vestluste sarja “Avalik ülesvõte” neljas osa. Tekstiilikunstnik Eva Mustonen vestleb ehtekunstnik Anna-Maria Saar. Ülesvõte toimus 20. juulil 2017. aastal.


Meediakajastus

Urmas  Lüüs. Kultuuriliselt loodud illusioon vabast tahtest. Kultuur.err.ee, 10.07.2017.


Anna-Maria Saar “Stories of Beauty and Life”

Anna-Maria Saar is a jewellery artist who works with very heavy and extremely ephemeral materials. She considers the moments that jewellery represents and the stories that their presence tells the most significant part of her works. Besides earlier materials like dried sea kale and single strands of hair, the present exhibition includes materials like pollen and scars. The airiness and hesitations of the gallery space make the whole exhibition seem like a self-portrait of the artist.

Dutch art historian Liesbeth den Basten has stated earlier: “Anna-Maria Saar connects jewellery worn on the body with photography. Her works describe her personal experiences and human relations in general.” This, in turn, means that for Anna-Maria the best jewellery are the persons themselves.

Anna-Maria herself says: “My life contains special moments and tangible people. Some of them are sharp, some leave scars, some are memorable and influential. Sometimes I get stuck in them and in the places that I inhabit. Special moments can last a lifetime. There is focus, the lights are shining, vacuum is filled with sound and music is playing.”

Anna-Maria Saar (b 1988) has graduated in 2011 from the Jewellery and Blacksmithing Department of the Estonian Academy of Arts. She has participated in group exhibitions in Estonia, Finland and Israel and was invited to the travelling exhibition of Nordic jewellery „From the Coolest Corner”. Her previous personal exhibitions took place in 2014 in Amsterdam and in 2016 in Tallinn. Last year her work “Memory Map” was part of the urban space festival UIT in Tartu.

 

Rubriigid: Määratlemata. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.