Tartu Ülikooli maalieriala 2017. aasta lõpetajad / 31.05.–18.06.2017

(Scroll down for English)

Siiri Jüris (MA, juh Jaan Elken ja Veiko Klemmer) „Kahe vahel“, akrüül lõuendil, Tartu Kunstimaja suures saalis.

Siiri Jürise maalitehniliselt võimekas ja psühholoogilisi sügavusi kompav portreesari „Kahe vahel“ köidab oma mastaapsuse ja karakterite ning inimtüüpide rohkusega. Ärevus ja üksildus kui stardipositsioon, ei kaldu sari siiski enesehaletsusse, tunneli lõpus ootab meid kui mitte valgus, siis katarsis läbitud võitlustest ja rahulolu   teadmisest, et me oleme inimestena kõik milleski väga sarnased.

Martin Urb (MA, juh Jaan Elken) „Õie”, õli ja akrüül lõuendil, Tartu Kunstimaja väikeses saalis.
Martin Urb dokumenteerib isiknäitusel oma vanaema lugu. Kõrges vanuses kui isiklik muutub üldiseks ja sümboolseks, kannab vanamemm Õie juba oma olemasoluga sümboolseid väärtusi. Hüperreaalsena maalitud maalikolmikut saadab videodok.

Kaire Nurk (MA, juh Jüri Kask ja Leonhard Lapin) „PROTSESSIOON. Pühendus kõigile, kelle paletid jäid Toomele“, interaktiivne kohaspetsiifiline maaliinstallatsioon, Tartu Ülikooli vana anatoomikumi juures.
Kaire Nurga performatiivne seadeldis Toomemäel on hommage suletavale maalierialale Tartu Ülikooli vanas anatoomikumis. Pesakastidena esitletavad värvipaletid puude otsa installeerituna sisendavad siiski lootust – ehk on millegi lõpp millegi uue algus.

Jane Tiidelepp (BA, juh Jaan Elken ja Rauno Thomas Moss) „Vastsündinu kunstis. VALGUSEKARTUS“, õli lõuendil/kips, Tartu Kunstimaja monumentaalgaleriis.
Jane Tiidelepp kujutab oma tosinal maalil vastsündinuid. Nelja lapse emana teab ta kui vaevaline on elu-surma piiril toimuv sünnitus. Figuraalses laadis, abstraktse ekspressionismi sugemete ja pop-kunstiliku motiivikordusega seeria on jahmatav vaatamine, kaugel ninnu-nännutamisest.

Paap Nõmm (BA, juh Jüri Kask) „Elu vormid”, õli lõuendil, Tartu Kunstimaja monumentaalgaleriis.
Paap Nõmmi arengulugu „Elu vormid“ visualiseerib Darwini liikide kujunemise lugu eksistentsiaal-humoristlikus võtmes, komplekti krooniks on Pärsimäeliku look’iga autoportree.

Egon Erkmann (BA, juh Rauno Thomas Moss ja Anne Parmasto) „M-E-T-S“, akrüül lõuendil, Tartu Kunstimaja monumentaalgaleriis.
Semiootilisest metsast (sest autor õppis paralleelselt TÜs ka semiootikat) pärismetsa. Egor Erkmann on oma altarina esitletud viisiku teostanud koos müüdimaalimise võtmestikus loodud figuraalse kolmikuga.

Anastasia Lemberg-Lvova (BA, juh Jaan Elken) „Demonstrant“, õli lõuendil, Tartu Kunstimaja suures saalis.
Anastasia Lemberg-Lvova seeria esitab pop-kunsti ja hüperrealismi võtmes, üleelusuuruselt maalitud grimassitavat modelli, Viljandis näitlejakoolitust läbiva noormehe close-up’e. Näomoonduste tagant aimdub peenes psühholoogilises võtmes oma töid lahendava noore kunstniku portreteerija-võimekus.

Anna Lumijõe (BA, juh Jaan Elken) „Tantsi minuga”, õli lõuendil, Tartu Kunstimaja suures saalis.
Anna Lumijõed köidab tants breigist striptiisini – oma maaliviisikul kujutab ta modellide maksimaalset dünaamikat. Pööraseid liikumiskiirusi jäädvustav kujutamisviis on küll äratuntavalt realistlik, kuid imeb iga tantsustiili iseloomust johtuvalt endasse midagi subkultuurset.

Näituste pressitekst/kujundus:
Jaan Elken
5540544
jaan.elken@ut.ee


Meediakajastus

Raimu Hanson. Maalieriala lõputööde kaitsmine algas kurvavõitu meeleolus. Tartu Postimees, 01.06.2017.

Peeter Talvistu. Kas ikka tõesti lõpp? Sirp, 09.06.2017.


2017 graduates of the Chair of Painting of the University of Tartu in Tartu Art House 31 May to 18 June

Siiri Jüris (MA, supervisors Jaan Elken and Veiko Klemmer) “Between Two Sides”, acrylic on canvas, Tartu Art House large gallery
Siiri Jüris’ series of portraits “Between Two Sides” shows her considerable painterly technique and touches upon psychological depths. It mesmerises us with its extensive size and variably of its models. Although anxiety and loneliness are its starting points, the series never veers into self-pity. Even if there is no light at the end of the tunnel, we are still filled with the catharsis of our struggles and the satisfaction of our knowledge that as human beings we share very many similar qualities.

Martin Urb (MA, supervisor Jaan Elken) “Õie”, oil an acrylic on canvas, Tartu Art House small gallery.
Martin Urb’s personal exhibition documents the story of his grandmother. In her high age, when personal becomes general and symbolic, the existence of such a lady as Õie has a symbolic value. The hyper-realist triptych is accompanied by a video documentary.

Kaire Nurk (MA, supervisors Jüri Kask and Leonhard Lapin) “PROCESSION. Dedicated to All Whose Palettes were Left on Toome Hill”, interactive site-specific painting installation, near the Old Anatomical Theatre of the University of Tartu.
Kaire Nurk’s performative assemblage on Toome Hill is an hommage to the Chair of Painting of the University of Tartu that resides in the Old Anatomical Theatre and is being shut down. Nevertheless, paintings palettes presented as nesting boxes atop the trees represent hope: maybe the end of one thing is the beginning of something new.

Jane Tiidelepp (BA, supervisors Jaan Elken and Rauno Thomas Moss) “Newborn in Art. DREADING LIGHT”, oil on canvas/plaster, Tartu Art House monumental gallery.
Jane Tiidelep’s dozen paintings represent newborn babies. As a mother of four children, Tiidelepp knows how arduous is childbirth since it takes place on the border between life and death. The series with its realistic figures, references to abstract expressionism and pop-art-like repetition of motif is a stunning eye-opener that is far from cuddling the viewer.

Paap Nõmm (BA, supervisor Jüri Kask) “Forms of Life”, oil on canvas, Tartu Art House monumental gallery.
Paap Nõmm’s developmental story “Forms of Life” visualises Darwin’s story of evolution in an existentialist but humorous manner. The series’ pinnacle is Nõmm’s self-portrait made in the style of Karl Pärsimägi.

Egon Erkmann (BA, supervisors Rauno Thomas Moss and Anne Parmasto) “F-O-R-E-S-T“, acrylic on canvas, Tartu Art House monumental gallery.
From a semiotic forest (the author also studied semiotics at the university) to the real forest. The five paintings of Egor Erkmann are displayed as an altar and contain figures that are representative of the tradition of depicting mythology.

Anastasia Lemberg-Lvova (BA, supervisor Jaan Elken) “Demonstrant“, oil on canvas, Tartu Art House large gallery.
Anastasia Lemberg-Lvova’s pop and hyper-realist series of large-than-life close-ups of a grimacing model depict a young man studying acting in Viljandi. Behind the distortions is a young artist with a subtle psychological approach showing us her skills in portraiture.

Anna Lumijõe (BA, supervisor Jaan Elken) “Dance with Me”, oil on canvas, Tartu Art House large gallery.
Anna Lumijõe is fascinated by dance from break to striptease. Exhibited paintings depict her models with maximum dynamism: frenetic speeds of movement are shown in a manner that has its roots in realism but has absorbed also the sub-cultural undertones from the genres that it is representing.

Exhibition design and press release:
Jaan Elken
5540544
jaan.elken@ut.ee

Rubriigid: Määratlemata. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.