Alates laupäevast, 23. jaanuarist on Tartu Kunstimaja väikeses saalis avatud Evi Gailiti, Maris Tuulingu ja Tõnis Kriisa ühisnäitus „Kolmpromiss”.
Varemgi erinevates kooslustes koostööprojekte teinud kahe maalija ja ühe keraamiku ühisnäitus tegeleb peamiselt inimkeha temaatikaga. See on teiste inimeste jaoks kõige väljendusrikkam vormide kogum, millega võib lõputult töötada, ilma et kõik saaks edasi antud või ära öeldud. Kehakeele osa suhtlusest on väidetavalt 70–93%, aga kui kirjaoskamatud me selle lugemisel nii sageli veel oleme.
Autorid lisavad: “Kõik eksponeeritud tööd on valminud umbes aasta jooksul just selle näituse tarvis. Kuna oleme lasknud üksteisel üsna rahulikult omaette toimetada, siis ei soovi me ka vaatajat etteantud tõlgenduste raamidesse suruda. Seega, teoseid lahti ei seleta ja näitusele kasutusjuhendit kaasa ei anna. Õigeid tõlgendusi on täpselt nii palju, kui vaatajate peas lugusid sünnib.”
Evi Gailit (snd 1952) on õppinud Tartu Kunstimuuseumi Kujutava Kunsti Kaugõppekursustel Silvia Jõgeveri käe all ja Konrad Mägi Ateljees Heldur Viirese õpilasena. Tema viimane näitus Tartu Kunstimajas toimus 2010. aastal koos Tõnis Kriisaga.
Maris Tuuling (snd 1968) on õppinud Konrad Mägi Ateljees. Tema viimane isikunäitus Tartu Kunstimajas toimus 2012. aastal ning viimastel aastatel on ta teinud ühisnäitusi Evi Gailitiga.
Tõnis Kriisa (snd 1968) on õppinud Tartu Kunstikoolis skulptuuri ja Eesti Kunstiakadeemias keraamikat. Ta õpetab Tartu Kunstikoolis ja Kõrgemas Kunstikoolis Pallas. Viimati toimus tal 2019. aastal Tartu Kunstimajas ühisnäitus Andrus Peegliga.
From Saturday, 23 January the joint exhibition of Evi Gailit, Maris Tuuling and Tõnis Kriisa “Three Is Compromise” will be open in the small gallery of the Tartu Art House.
The exhibition of the two painters and one ceramicist focuses mainly on the human body. It is a collection of shapes that is the most expressive to other people. It can also be endlessly and without exhaustion used in artworks. 70–93% of communication is arguably based on body language but we are still quite illiterate about reading its meaning.
The authors add: “All exhibited works have been made in half a year for this project. Since we have allowed each other to quietly work on our own, we don’t want to also pressure the viewer with our interpretations. We won’t therefore explain our works nor offer a manual for the exhibition. The number of correct interpretations is equal to the number of stories constructed by the viewers.”
Evi Gailit (b 1952) has studied in the Long-Distance Visual Arts Courses of the Tartu Art Museum under Silvia Jõgever and in the Konrad Mägi Studio under Heldur Viires. Her last exhibition in the Tartu Art House took place in 2010 with Tõnis Kriisa.
Maris Tuuling (b 1968) has studied in the Konrad Mägi Studio. Her last solo exhibition in the Tartu Art House took place in 2012 and over the last years she has made several joint exhibitions with Evi Gailit.
Tõnis Kriisa (b 1968) has studied sculpture in the Tartu Art School and ceramics in the Estonian Academy of Arts. He is teaching in the Tartu Art School and in the Pallas University of Applied Sciences. His last exhibition in the Tartu Art House took place in 2019 with Andrus Peegel.