Alates 1970ndatest freskode, sgrafiitode ja vitraažidega tuntuks saanud Jänest hakkas iseseisvusajal tõsisemalt köitma abstraktne maal, eelkõige geomeetriline abstraktsioon. Viimase aastakümne jooksul on ta maalinud kaugelt rohkem kui 100 + 1 abstraktset teost, mida on eksponeerinud ligi kolmekümnel väiksemal või suuremal isikunäitusel. Antud seeria on valminud Eesti Vabariigi 100. sünnipäeva puhul ning seda võis esmakordselt näha mullu septembris-oktoobris Viimsi Püha Jaakobi kirikus.
Kunstiteadlane Mai Levin lisab: „Kas Jänest võlus abstraktsiooni puhul rohkem „kord, milleta pole ilu” (Georges Braque) või ammendamatud komponeerimisvõimalused, on raske öelda. Ta on töötanud selles suunas teoreetiliste ambitsioonide ja pedantsuseta, intuitiivselt, nähes geomeetrilistes kujundites sageli sümboleid, tuues sisse loodusfragmente, pehmendades rangeid vorme maalilise käsitlusega. Ta on nende kaudu väljendanud usulisi ideesid, rahvaluule mõjul tekkinud emotsioone ja kujutelmi. Geomeetrilises abstraktsionismis on tal vaieldamatult oma nägu!”
Avamisel toimub ka äsjailmunud albumi „Geomeetria kaudu harmooniale” esitlus (kujundaja Maarja Vannas).
Eva Jänes (snd 1942) on lõpetanud 1962. aastal Tartu Kunstikooli ning 1969. aastal ERKI spetsialiseerudes monumetaalmaalile. Tema käe alt on valminud rohkelt maalinguid, mosaiike ja vitraaže Eesti sakraalhoonetes. Ta on üks peamiseid kristliku kunsti viljelejaid Eestis ning lisaks näitustel osalemisele on ta ka kureerinud selleteemalisi projekte.
Jänes, who received recognition for her frescoes, sgraffiti and stained glass windows already in the 1970s, has over the last three decades been attracted by abstract painting and primarily geometric abstractionism. During the last ten years, she has painted far more than 100 + 1 abstract works that have been exhibited in about thirty smaller and larger personal exhibitions. The present series has been painted to celebrate the 100th anniversary of the Republic of Estonia and it was first on display in the Viimsi St Jacob Church last September and October.
The art historian Mai Levin adds: “It is hard to say if Jänes was more fascinated by abstractionism’s “order that is the basis of beauty” (Georges Braque) or its inexhaustible possibilities of composition. She has worked with no theoretical ambitions and formality using only her intuition, often seeing symbols behind the geometrical shapes, introducing fragments from nature and softening the harsh forms with painterly approach. She has used the shapes to express religious ideas and emotions and vision that have been influenced by folklore. She definitely has her own style when it comes to geometric abstractionism!”
At the opening her recently published album “Harmony through Geometry” will be presented (designer Maarja Vannas).
Eva Jänes (b 1942) graduated in 1962 from the Tartu Art School and in 1969 from the State Art Institute specialising in monumental painting. She has made numerous murals, mosaics and stained glass windows for Estonian religious buildings. She is one the most important artists using Christian themes in Estonia and in addition to participating in exhibitions she has also curated religious art projects.